Etykieta biznesowa tworzy nasz zawodowy wizerunek. Jest zewnętrznym znakiem kultury i wiarygodności. Tworzy ją nie tylko to, co zewnętrzne (normy i zasady), ale przede wszystkim to, co wewnętrzne – wartości, które ona wyraża.
W czasie warsztatów uczestnicy przepracują następujące treści:
- Etyka a etykieta – czyli korzyści płynące ze spójności wewnętrznej oraz umiejętności wyrażenia jej zachowaniem – Moderacja.
- Elegancko czyli skutecznie – mój wizerunek w biznesie w służbie efektywności.
- Empatia, szacunek, życzliwość, otwarta komunikacja– podstawowe wartości tworzące fundament dla zewnętrznych form dobrego wychowania.
- Zasady etykiety w kontaktach zdalnych (telefon, videokonferencja):
- uważne słuchanie,
- dbałość językowa,
- szacunek a wyrażanie siebie i obrona własnych granic.
- Netykieta – praktyczne zastosowanie:
- cel i forma komunikacji elektronicznej,
- determinanty skuteczności komunikacji elektronicznej.
- Zasady profesjonalnej autoprezentacji:
- artykulacja głosu,
- kontakt wzrokowy,
- szczerość i naturalność.
- Wygląd zewnętrzny i zasady dress codu.