Praca zdalna i rozproszenie zespołów, z których nie wszystkie, byłby takiej pracy nauczone, powoduje niedobory w kontaktach, w przekazywaniu informacji, we wzajemnym zrozumieniu. Naturalne w każdym zespole tarcia w tej sytuacji mogą się wyostrzyć, a wszelkie niedociągnięcia we współpracy stają się wyraźniejsze i mają przełożenie nie tylko na komfort pracy, ale i efektywność zespołu. Peer coaching jest skuteczną i metodą wzmacniania relacji przez naturalną współpracę, odbudowywania zaufania, zdobywania świadomości własnych niedoborów i wzmacniania efektywności indywidualnej, co ma natychmiastowe przełożenie na poziom współpracy i wyniki i całego zespołu.
Dzięki udziałowi w szkoleniu, uczestnik:
- Zrozumie czym jest relacja coachingowa i będzie w stanie odróżnić ją od innych zawodowych i poza-zawodowych relacji;
- Będzie znał zastosowania technik coachingowych w kontekście budowania zaufania w zespole, usprawniania komunikacji, oddolnego diagnozowania i rozwiązywania problemów;
- Zrozumie rolę i cele coacha w kontekście coachingu koleżeńskiego w rozproszonym zespole;
- Pozna swój własny styl komunikacyjny, rozpozna inne style w swoim otoczeniu, oraz przyswoi praktyczne sposoby komunikowania się ponad różnicami;
- Pozna klasyczny model GROW, który organizuje proces coachingowy w logiczne etapy na drodze do pożądanej zmiany i zrozumie wagę wyznaczania sobie pozytywnych, mierzalnych celów – zarówno w życiu osobistym, jak i w pracy zespołowej;
- Przećwiczy najistotniejsze narzędzia coachingowe, w tym pracę pytaniami otwartymi, pracę z metaforę, dialog motywujący;
- Zrozumie istotę oporu w rozwoju osobistym i pozna techniki pracy z oporem’
- Zaplanuje własny rozwój – nie tylko jako coacha;
- Przełoży metody pracy coachingowej na techniczne realia pracy zdalnej.
Zawartość merytoryczna warsztatu:
- Podstawowe wyzwania w zarządzaniu rozproszonymi zespołami;
- Co to jest peer coaching i czym się różni od tradycyjnego coachingu?
- Fundamenty coachingu: analiza transakcyjna jako sposób na zrozumienie dynamiki relacji międzyludzkich;
- Fundamenty coachingu: relacja coachingowa a inne ważne relacje społeczne i zawodowe (szef, mentor, kolega, konsultant, terapeuta);
- Fundamenty coachingu: jak się komunikujemy? Style komunikacyjne (osobowościowe, kulturowe, związane z funkcją zawodową i rolami społecznymi) i jak porozumiewać się ponad różnicami;
- Podstawowe narzędzia coachingowe: model GROW;
- Podstawowe narzędzia coachingowe: myślenie pytaniami;
- Podstawowe narzędzia coachingowe: praca z oporem i dialog motywacyjny;
- Podstawowe narzędzia coachingowe: praca z metaforą;
- Podstawowe narzędzia coachingowe: mindfulness, kultywowanie ciekawości, samoświadomość, samorozwój.
- Praktyczne sposoby na zbudowanie relacji coachingowej w świecie cyfrowym