Peer coaching (coaching koleżeński) jako technika zarządzania rozproszonym zespołem

Praca zdalna i rozproszenie zespołów, z których nie wszystkie, byłby takiej pracy nauczone, powoduje niedobory w kontaktach, w przekazywaniu informacji, we wzajemnym zrozumieniu. Naturalne w każdym zespole tarcia w tej sytuacji mogą się wyostrzyć, a wszelkie niedociągnięcia we współpracy stają się wyraźniejsze i mają przełożenie nie tylko na komfort pracy, ale i efektywność zespołu. Peer coaching jest skuteczną i metodą wzmacniania relacji przez naturalną współpracę, odbudowywania zaufania, zdobywania  świadomości własnych niedoborów i wzmacniania efektywności indywidualnej, co ma natychmiastowe przełożenie na poziom współpracy i wyniki i całego zespołu.

Dzięki udziałowi w szkoleniu, uczestnik:

  • Zrozumie czym jest relacja coachingowa i będzie w stanie odróżnić ją od innych zawodowych i poza-zawodowych relacji;
  • Będzie znał zastosowania technik coachingowych w kontekście budowania zaufania w zespole, usprawniania komunikacji, oddolnego diagnozowania i rozwiązywania problemów;
  • Zrozumie rolę i cele coacha w kontekście coachingu koleżeńskiego w rozproszonym zespole;
  • Pozna swój własny styl komunikacyjny, rozpozna inne style w swoim otoczeniu, oraz przyswoi praktyczne sposoby komunikowania się ponad różnicami;
  • Pozna klasyczny model GROW, który organizuje proces coachingowy w logiczne etapy na drodze do pożądanej zmiany i zrozumie wagę wyznaczania sobie pozytywnych, mierzalnych celów – zarówno w życiu osobistym, jak i w pracy zespołowej;
  • Przećwiczy najistotniejsze narzędzia coachingowe, w tym pracę pytaniami otwartymi, pracę z metaforę, dialog motywujący;
  • Zrozumie istotę oporu w rozwoju osobistym i pozna techniki pracy z oporem’
  • Zaplanuje własny rozwój – nie tylko jako coacha;
  • Przełoży metody pracy coachingowej na techniczne realia pracy zdalnej.

Zawartość merytoryczna warsztatu:

  • Podstawowe wyzwania w zarządzaniu rozproszonymi zespołami;
  • Co to jest peer coaching i czym się różni od tradycyjnego coachingu?
  • Fundamenty coachingu: analiza transakcyjna jako sposób na zrozumienie dynamiki relacji międzyludzkich;
  • Fundamenty coachingu: relacja coachingowa a inne ważne relacje społeczne i zawodowe (szef, mentor, kolega, konsultant, terapeuta);
  • Fundamenty coachingu: jak się komunikujemy? Style komunikacyjne (osobowościowe, kulturowe, związane z funkcją zawodową i rolami społecznymi) i jak porozumiewać się ponad różnicami;
  • Podstawowe narzędzia coachingowe: model GROW;
  • Podstawowe narzędzia coachingowe: myślenie pytaniami;
  • Podstawowe narzędzia coachingowe: praca z oporem i dialog motywacyjny;
  • Podstawowe narzędzia coachingowe: praca z metaforą;
  • Podstawowe narzędzia coachingowe: mindfulness, kultywowanie ciekawości, samoświadomość, samorozwój.
  • Praktyczne sposoby na zbudowanie relacji coachingowej w świecie cyfrowym


    Zapytaj o to szkolenie

    1

    * Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w celu odpowiedzi na przesłane zapytanie. Oświadczam, że zostałem poinformowany o tym, że podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania zapytania; administratorem danych jest firma Business Factor Joanna Malec z siedzibą przy ul. Kobierzyckiej 10, 52-315 Wrocław; oraz że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

    * - pola wymagane