* Jest to warsztat, w którym mogą brać udział tylko osoby współpracujące ze sobą w ramach zespołu
Natychmiastowe przejście na pracę zdalną całych zespołów w czasie pandemii nauczyło wielu, że pełne przełączenie się ze świata współpracy offline do online jest niełatwe i otwiera wiele potencjalnych pułapek. Online nie wybacza – problemy, które wcześniej były zaledwie iskierką, bez wpływu na produktywność, teraz mają potencjał wzniecania pożarów trawiących efektywność zespołów. Online wyolbrzymia problemy, które wcześniej można było ignorować. Być może znajome Ci są niektóre efekty kryzysu współpracy na onlinie?
Na przykład takie:
- efekt próżniactwa społecznego w zespołach rozproszonych, czyli kiedy 2 + 2 = 3;
- efekt spadku zaufania;
- efekt głuchego telefonu w pracy zdalnej;
- pułapka zaburzenia work-life Balance;
- pułapki komunikacji synchronicznej i asynchronicznej;
- facylitacja społeczna w zdalnych zespołach;
- syndrom grupowego myślenia w zespołach rozproszonych;
- efekt anonimowości
Całe szczęście świat współpracy online to równocześnie cały ocean nowych możliwości, które odkryjemy w czasie warsztatu.
Dzięki udziałowi w szkoleniu, uczestnik:
- Doświadczy i zidentyfikuje główne pułapki pracy zdalnej i pracy w zespole rozproszonym;
- Będzie wiedzieć jakie pułapki wiążą się z pracą w zespoleoraz jaki wpływ grupa ma na funkcjonowanie człowieka, co pozwoli maksymalizować potencjał zespołów, z którymi uczestnik współpracuje;
- Będzie wiedzieć na co zwrócić uwagę, gdy pracuje w zespole, facylituje czy moderuje pracę grupy zdalnie, tak aby wspomagać proces a nie go ograniczać;
- Nauczy się opracowania nowych reguł komunikacji w zespole zdalnym;
- Będzie potrafić opracować kontrakt społeczny w zespole i przeprowadzić regularną retrospektywę w zespole;
- Nauczy się wykorzystywać narzędzia online do osiągania zamierzonych celów we współpracy zdalnej;
- Pozna jak sprawić, aby nasze nawyki działały na naszą korzyść oraz jak wykorzystać tę wiedzę w codziennym zarządzaniu i współpracy z ludźmi;
- Wypracuje sposoby i narzędzia lepszego podejmowania decyzji w zespole.