Z zimną głową w gorących czasach – o sztuce podejmowania lepszych decyzji managerskich

Odpowiedzialność managerska to podejmowanie właściwych decyzji. Mówi się, że lepiej podjąć złą decyzję niż żadną. Najlepiej jednak podejmować dobre i efektywne decyzje. Jak robić to w sytuacji niepewności, w epoce VUCA – czyli w czasach. niepełnych danych, dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości i w atmosferze niepokojów w zespołach? Z pomocą, przychodzą najnowsze i praktyczne badania naukowe, które przynoszą zaktualizowaną wiedzę o tym, jak człowiek podejmuje decyzje i działa z innymi ludźmi. Większa świadomość tego, jak działa człowiek, zespoły, relacje i komunikacja pozwolą na nowo spojrzeć i interpretować, to co się wydarza – a tym samym zauważać więcej i móc korygować swoje decyzje. Suma małych zmian może dać duży efekt!

 

Podczas warsztatu uczestnicy:

  • Dowiedzą się, jak myślimy i rozumujemy, na czym polegają błędy poznawcze, które popełniamy i jak można zaimplementować te wnioski w codziennej pracy, wobec siebie jak również swojego zespołu.
  • Wezmą udział w obalaniu paru managerskich mitów – oddzielimy mity menadżerskie od faktów i podpowiemy na nowo, jak działać efektywniej.
  • Zrozumieją jak popadamy w pułapki myślenia i jak emocje kształtują nasze codzienne wybory.
  • Zaplanują, jak tę wiedzę zaimplementować w codziennej pracy managerskiej.

 

Zawartość merytoryczna warsztatu:

  • Inspiracje i wyzwania współczesności – jak można z nich skorzystać w biznesie.
    • Stare i nowe myślenie w ekonomii (zmiana paradygmatów);
    • Zmiany wiedzy i podejścia do klienta (zmiany w podejściu do wartości);
    • Zmiany podejścia w biznesie (nowe trendy, akcenty i „jaskółki”);
    • VUCA i stała niepewność;
    • Praktyczne wnioski dla naszego zachowania i myślenia.
  • Zrozumieć siebie i innych w wielu rolach oraz jak wykorzystać tę wiedzę do skutecznego działania.
    • System 1 i System 2 w myśleniu człowieka, myślenie krytyczne;
    • Nawyki poznawcze i skróty myślenia oraz „pułapki myślenia (na podstawie wiedzy naukowej o psychologii człowieka i ekonomii), które zmieniają nasze postrzeganie i myślenie wpływając na nasze zachowania i działania oraz decyzje;
    • Działania człowieka w warunkach niepewności – co podpowiada nauka i jak zastosować wnioski w praktyce;
    • Praktyczne wnioski dla naszego zachowania i myślenia.
  • Zrozumieć pracę w i z zespołem – przez zrozumienie do skuteczności.
    • Syndrom „grupowego myślenia” i jak działamy w zespołach czyli „pułapki myślenia i działania” oraz błędy poznawcze,
    • Praktyczne podpowiedzi z wiedzy naukowej na temat motywacji człowieka i zarządzania ludźmi;
    • Widza i praktyczne podpowiedzi z badań efektywnych zespołów w największych firmach (m.in. 5 zasad norm grupowych niezbędnych dla efektywnych zespołów, pod kątem „miękkim” i efektów biznesowych);
    • Praktyczne wnioski dla naszego zachowania i myślenia.


    Zapytaj o to szkolenie

    1

    * Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w celu odpowiedzi na przesłane zapytanie. Oświadczam, że zostałem poinformowany o tym, że podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania zapytania; administratorem danych jest firma Business Factor Joanna Malec z siedzibą przy ul. Kobierzyckiej 10, 52-315 Wrocław; oraz że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

    * - pola wymagane