W czasie naszego warsztatu poruszymy kluczowe sytuacje w pracy menedżera z zespołem i przećwiczymy te umiejętności komunikacyjne, które wraz z adekwatną mową ciała gwarantują jego sukces w docieraniu do serc i umysłów członków zespołu.
W czasie warsztatów uczestnicy przepracują następujące treści:
Stereotypy, rutyna w komunikacji, jak i po co czytać drugą stronę:
- Stereotypy – szansa czy zagrożenie?
- Rutyna a poziom komunikacji.
- Znaczenie paradygmatu.
- Typy temperamentu – jak je wykorzystać by lepiej dogadywać się z innymi? – choleryk, sangwinik, flegmatyk, melancholik.
Nazywaj rzeczy po imieniu – czyli sztuka skuteczności komunikacyjnej.
- Aktywne czy empatyczne słuchanie – autodiagnoza „jakim jesteś słuchaczem?”
- Jakie pytanie, taka odpowiedź – sztuka zadawania pytań.
- Sztuka parafrazowania – umiejętne jej zastosowanie, zwłaszcza w sytuacjach trudnych.
- Pierwsze wrażenie – jak je budować?
- Zachowania nieasertywne i ich następstwa
- Trudności emocjonalne związane z przyjmowaniem krytyki oraz pochwał.
- Komunikaty „ja” – klucz długofalowego porozumienia.
- Asertywne odmawianie i 4 kroki w wyznaczaniu granic.
Jak komunikuje się lider?
- Feedback – istota i sens udzielania informacji zwrotnych oraz zasady przyjmowania informacji zwrotnych.
- Rola pochwał i jak je wyrażać?
- Czasami reprymenda się należy, nawet dla tych, których lubimy – konstruktywna krytyka.
- Spotkania, narady zespołu, czyli jak siebie i pracowników do tego przygotować, o czym pamiętać, jak moderować spotkanie.
- Zachowania i zwroty, które rujnują autorytet lidera (traktuj ludzi miękko, ale problem twardo).
Menedżer i jego inteligencja emocjonalna:
- Mechanizmy powstawania i skutki emocji.
- Budowanie wartościowych relacji poprzez komunikat otwarty.
- Udzielanie informacji zwrotnych i samoświadomość emocjonalna.
- Samokontrola –zdolność zarządzania własnymi emocjami.
- Empatia i zarządzanie emocjami w relacjach z pracownikami.