Efektywna komunikacja narzędziem w ręku skutecznego szefa

W czasie naszego warsztatu poruszymy kluczowe sytuacje w pracy menedżera z zespołem i przećwiczymy te umiejętności komunikacyjne, które wraz z adekwatną mową ciała gwarantują jego sukces w docieraniu do serc i umysłów członków zespołu.

W czasie warsztatów uczestnicy przepracują następujące treści:

Stereotypy, rutyna w komunikacji, jak i po co czytać drugą stronę:

  • Stereotypy – szansa czy zagrożenie?
  • Rutyna a poziom komunikacji.
  • Znaczenie paradygmatu.
  • Typy temperamentu – jak je wykorzystać by lepiej dogadywać się z innymi? – choleryk, sangwinik, flegmatyk, melancholik.

Nazywaj rzeczy po imieniu – czyli sztuka skuteczności komunikacyjnej.

  • Aktywne czy empatyczne słuchanie – autodiagnoza „jakim jesteś słuchaczem?”
  • Jakie pytanie, taka odpowiedź – sztuka zadawania pytań.
  • Sztuka parafrazowania – umiejętne jej zastosowanie, zwłaszcza w sytuacjach trudnych.
  • Pierwsze wrażenie – jak je budować?
  • Zachowania nieasertywne i ich następstwa
  • Trudności emocjonalne związane z przyjmowaniem krytyki oraz pochwał.
  • Komunikaty „ja” – klucz długofalowego porozumienia.
  • Asertywne odmawianie i 4 kroki w wyznaczaniu granic.

Jak komunikuje się lider?

  • Feedback – istota i sens udzielania informacji zwrotnych oraz zasady przyjmowania informacji zwrotnych.
  • Rola pochwał i jak je wyrażać?
  • Czasami reprymenda się należy, nawet dla tych, których lubimy – konstruktywna krytyka.
  • Spotkania, narady zespołu, czyli jak siebie i pracowników do tego przygotować, o czym pamiętać, jak moderować spotkanie.
  • Zachowania i zwroty, które rujnują autorytet lidera (traktuj ludzi miękko, ale problem twardo).

Menedżer i jego inteligencja emocjonalna:

  • Mechanizmy powstawania i skutki emocji.
  • Budowanie wartościowych relacji poprzez komunikat otwarty.
  • Udzielanie informacji zwrotnych i samoświadomość emocjonalna.
  • Samokontrola –zdolność zarządzania własnymi emocjami.
  • Empatia i zarządzanie emocjami w relacjach z pracownikami.

Zapytaj o to szkolenie

1
* Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w celu odpowiedzi na przesłane zapytanie. Oświadczam, że zostałem poinformowany o tym, że podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania zapytania; administratorem danych jest firma Business Factor Joanna Malec z siedzibą przy ul. Kobierzyckiej 10, 52-315 Wrocław; oraz że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
* - pola wymagane