Początkujący menadżer ma wysoką motywację, lecz niewysokie jeszcze kompetencje, dlatego szczególnie ważne jest, aby na początku jego kierowniczej drogi popracować z nim nad świadomością własnej roli oraz wyposażyć go w narzędzia, dzięki którym szybko doświadczy menadżerskiej skuteczności.
Warsztat ma charakter praktyczny, koncentrując się na ograniczonej liczbie najskuteczniejszych narzędzi i podejść, stawia na aktywność i trening uczestników.
W czasie warsztatów uczestnicy przepracują następujące treści:
Lider? Szef? Menadżer? – o świadomości i wizji własnej roli.
- To tylko różne pojęcia czy różne podejście do sprawy?
- Kim jest lider, a kim na pewno nie jest.
- Skąd się bierze liderstwo i po czym je poznać?
Ja – Lider
- Mój potencjał liderski – autodiagnoza.
- Lider na nowe czasy – czyli kompetencje szczególnie ważne w dobie transformacji organizacji oraz zmiennego środowiska biznesowego.
- Umiejętność inspirowania innych – komunikowanie wizji i wyznaczanie celów.
Kim my właściwie zarządzamy?
- Definicja Modelu Przywództwa Sytuacyjnego w oparciu o grę symulacyjną.
- Analiza zespołu w oparciu o model przywództwa sytuacyjnego.
- Jak reagować, jak się komunikować – fazy rozwoju pracownika, a zachowanie lidera.
- Diagnoza własnego zespołu a umiejętność wykorzystania jego potencjału.
Klarowne i skuteczne liderstwo – expose oraz praktyka informacji zwrotnej
- Expose lidera – czyli instrukcja dla pracownika, jak obsługiwać szefa.
- Po co pracownikowi informacja zwrotna i czy można się bez niej obejść?
- Skuteczne narzędzia udzielania informacji zwrotnych.
- Budowanie kultury feedbacku oraz samouczących się zespołów.
- Zasady delegowania i rozliczania z zadań w kontekście budowania zaangażowania i odpowiedzialności za wynik.