Warsztat 2+2 dni
Być może mamy hybrydową pracę, ale prawdopodobnie jeszcze nie mamy hybrydowej kultury pracy
Nowe praktyki wymagają nowego podejścia w zarządzaniu. Jaki jest skuteczny lider rozproszonego zespołu? Jakie są wyróżniki hybrydowego przywództwa? Punktowana jest elastyczność w podejściu do ludzi – ze świadomością różnic między nimi. Tam, gdzie to możliwe, warto tę różność uwzględniać, zamiast z nią walczyć. Warto też mieć konstruktywnie reagować na zmienne warunki i aktywnie pomagać zespołowi w akomodowaniu się do nich. W dzisiejszych realiach liderski autorytet trzeba budować na zaufaniu, żeby w rzeczywistości pracy zdalnej i samodzielnej realizacji zadań – stało się ono doskonalszą formą managerskiej kontroli.
W dwumodułowym warsztacie zwracamy uwagę na te elementy postawy i kompetencje lidera, które pozwalają skutecznie wspierać zespół. Dzielimy się także dobrymi praktykami z zakresu organizowania nowych form pracy i unikania pułapek pracy zdalnej i hybrydowej
Managerowie i liderzy, dla których dedykowany jest ten warsztat, zyskają:
- świadomość problemów, które mogą spotkać ich zespół w pracy hybrydowej (a także zdalnej)
- dostrzeganie nowych uwarunkowań dla pracy w stylu hybrydowym
- zrozumienie możliwych potrzeb członków zespołu (opór przed powrotem niektórych i przemożna potrzeba interakcji u innych, która może się nie zrealizować przez niewłaściwą organizację pracy)
- wiedzę, o co należy zadbać, żeby zespół dobrze funkcjonował
- wiedzę o dobrych praktykach, na podstawie których będą mogli wypracować pomysły dla własnego zespołu
- wgląd we własną postawę i świadomość tego, co i jak warto w podejściu zmodyfikować, żeby być wiarygodnym i sprawczym liderem na etap zmiany w biznesie
Postawa i kompetencje lidera w zmianie – 2 dni
- Wiarygodność lidera
- Budowanie zaufania w zespole rozproszonym
- Elastyczność w podejściu, otwartość i konstruktywne reagowania na zmiany
- Zarządzanie przez cele i wartość z samoorganizacji zespołu
- Kultura ciągłej informacji zwrotnej
Sztuka wspierania nowej organizacji zespołu – 2 dni
- Planowanie komunikacji w zespole i pomiędzy zespołami
- Stworzenie warunków dla efektywnych spotkań zdalnych i hybrydowych:
- Efekt głuchego telefonu
- Efekt próżniactwa społecznego
- Efekt rozmytej odpowiedzialności
- Wykluczanie tych, co na onlinie (przy hybrydowej)
- Jeszcze większa rola wyrównywania zaangażowania i komunikacji osób intro- i ekstrawertycznych
- Przejście od zarządzania czasem do zarządzania kalendarzem i spotkaniami (godziny bez spotkań, oczka czasowe na spotkania, zespoły, które muszą mieć więcej interakcji)
- Jak synchronizować kalendarze tak, żeby praca hybrydowa była maksymalnie relacyjna
Twórcza praca zdalna/hybrydowa w zespole – w tym unikanie pułapek myślenia zespołowego