Hybrydowe przywództwo – postawa i kompetencje lidera efektywnie wspierającego zespoły hybrydowe

Warsztat 2+2 dni

 

Być może mamy hybrydową pracę, ale prawdopodobnie jeszcze nie mamy hybrydowej kultury pracy

Nowe praktyki wymagają nowego podejścia w zarządzaniu. Jaki jest skuteczny lider rozproszonego zespołu? Jakie są wyróżniki hybrydowego przywództwa? Punktowana jest elastyczność w podejściu do ludzi – ze świadomością różnic między nimi. Tam, gdzie to możliwe, warto tę różność uwzględniać, zamiast z nią walczyć. Warto też mieć konstruktywnie reagować na zmienne warunki i aktywnie pomagać zespołowi w akomodowaniu się do nich. W dzisiejszych realiach liderski autorytet trzeba budować na zaufaniu, żeby w rzeczywistości pracy zdalnej i samodzielnej realizacji zadań – stało się ono doskonalszą formą managerskiej kontroli.

W dwumodułowym warsztacie zwracamy uwagę na te elementy postawy i kompetencje lidera, które pozwalają skutecznie wspierać zespół. Dzielimy się także dobrymi praktykami z zakresu organizowania nowych form pracy i unikania pułapek pracy zdalnej i hybrydowej

Managerowie i liderzy, dla których dedykowany jest ten warsztat, zyskają:

  • świadomość problemów, które mogą spotkać ich zespół w pracy hybrydowej (a także zdalnej)
  • dostrzeganie nowych uwarunkowań dla pracy w stylu hybrydowym
  • zrozumienie możliwych potrzeb członków zespołu (opór przed powrotem niektórych i przemożna potrzeba interakcji u innych, która może się nie zrealizować przez niewłaściwą organizację pracy)
  • wiedzę, o co należy zadbać, żeby zespół dobrze funkcjonował
  • wiedzę o dobrych praktykach, na podstawie których będą mogli wypracować pomysły dla własnego zespołu
  • wgląd we własną postawę i świadomość tego, co i jak warto w podejściu zmodyfikować, żeby być wiarygodnym i sprawczym liderem na etap zmiany w biznesie

Postawa i kompetencje lidera w zmianie – 2 dni

  • Wiarygodność lidera
  • Budowanie zaufania w zespole rozproszonym
  • Elastyczność w podejściu, otwartość i konstruktywne reagowania na zmiany
  • Zarządzanie przez cele i wartość z samoorganizacji zespołu
  • Kultura ciągłej informacji zwrotnej

Sztuka wspierania nowej organizacji zespołu – 2 dni

  • Planowanie komunikacji w zespole i pomiędzy zespołami
  • Stworzenie warunków dla efektywnych spotkań zdalnych i hybrydowych:
    • Efekt głuchego telefonu
    • Efekt próżniactwa społecznego
    • Efekt rozmytej odpowiedzialności
    • Wykluczanie tych, co na onlinie (przy hybrydowej)
    • Jeszcze większa rola wyrównywania zaangażowania i komunikacji osób intro- i ekstrawertycznych
  • Przejście od zarządzania czasem do zarządzania kalendarzem i spotkaniami (godziny bez spotkań, oczka czasowe na spotkania, zespoły, które muszą mieć więcej interakcji)
  • Jak synchronizować kalendarze tak, żeby praca hybrydowa była maksymalnie relacyjna

Twórcza praca zdalna/hybrydowa w zespole – w tym unikanie pułapek myślenia zespołowego


    Zapytaj o to szkolenie

    1

    * Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w celu odpowiedzi na przesłane zapytanie. Oświadczam, że zostałem poinformowany o tym, że podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania zapytania; administratorem danych jest firma Business Factor Joanna Malec z siedzibą przy ul. Kobierzyckiej 10, 52-315 Wrocław; oraz że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

    * - pola wymagane