Myślenie krytyczne – jak nie dać się wciągnąć w bańki informacyjne
1 dzień
Współczesne zespoły bardziej niż kiedykolwiek wcześniej potrzebują jasnego i sprawnego porozumiewania się, ponieważ komunikacja w sieci szczególnie narażona jest na zniekształcenia, nadinterpretacje i nakręcanie emocjonalnej sprężyny. Bańki komunikacyjne to zjawiska bardzo szkodliwe dla organizacji. Świadomy, sprawny lider powinien umieć je rozbijać i dzięki temu regulować emocje w zespole. Nie tylko liderzy – dla każdego przydatna jest umiejętność podejmowania decyzji w oparciu o sprawdzone fakty oraz rozumowa obrona przed manipulacjami. Do tego niezbędna się umiejętność krytycznego myślenia.
Myślenie krytyczne to nie krytykowanie. To konkretna kompetencja, która pozwala weryfikować własny tok myślenia tak, aby nie wpadać w pułapki myślenia, zachować obiektywizm i tworzyć skuteczniejsze rozwiązania.
W czasie warsztatu przyjrzymy się wynikom badań empirycznych, sprawdzonym działaniom praktyków psychologii myślenia i podejmowania decyzji. Przełożymy ich ciekawe i zaskakujące wnioski dotyczące nawyków poznawczych na praktyczne podpowiedzi i metody działania dla Was, do zastosowania od zaraz. Przejdziemy także od słów do czynów, poznając praktyki, które możecie zastosować nawet już od jutra.