Wydaje się, że prowadzenie spotkania online, na którym mamy generować pomysły, dyskutować, dzielić się opinią czy wypracować jakiś koncept – jest proste i oczywiste, że możemy przełożyć wiele naszych praktyk i działań z offline do online. Okazuje się jednak, że online ma swoją specyfikę – rozpoczynając od innego działania naszej uwagi, przez asynchroniczność komunikacji a kończąc na innych narzędziach i możliwościach, jakie mamy do dyspozycji. Jak planować takie spotkania? Jakie przyjmować założenia? Jak ja prowadzić aby były angażujące i spełniały swój cel? Poznaj specyfikę organizowania twórczych spotkań online, gdzie burza mózgów nie jest jedynym rozwiązaniem.
Podczas warsztatu uczestnicy:
- Poznają założenia i „silnik” psychologii bycia twórczym i myślenia kreatywnego, tak by być wiedzieć co i kiedy stosować podczas spotkania (m.in. zarządzanie energią, emocje, zarządzanie uwagą, przeciwdziałanie problemom, wzmacnianie kreatywności itd.).
- Uświadomią sobie, że proces kreatywny to nie tylko interakcja i „zabawa” ale także sporo myślenia analitycznego.
- Dowiedzą się, jak można zamienić (niby) wady kreatywności podczas spotkań online w zalety (m.in., różnice w projektowaniu spotkania, ograniczenia i szanse wynikające z asynchroniczności itd.) i przełożą je na praktyczne wytyczne do działania.
- Poznają metody i założenia spotkań kreatywnych (rozgrzewka, wzmacniacze kreatywności, itd.) jak również różnego rodzaju odmiany „burzy mózgów”.
- Dowiedzą się o wybranych pułapkach poznawczych i nawykach myślenia, które mogą działać na niekorzyść procesu zespołowego oraz myślenia kreatywnego i jak je przełożyć na praktyczne wytyczne dla zespołu.
- Poznają także rekomendacje norm grupowych sprzyjających twórczemu działaniu.
- Zainspirują się narzędziami umożliwiającymi prowadzenie spotkań kreatywnych online, jak również otrzymają rekomendacje (linki, książki) do dalszego indywidualnego rozwoju w obszarze efektywnych sesji kreatywności.