Prezentacje i prowadzenie spotkań online

Prowadzenie spotkań i prezentacji zdalnych staje się naszą rutyną. Czy jednak czujemy się w nich skutecznie i komfortowo? Świadomość percepcji w kontaktach zdalnych, znajomość odpowiednich narzędzi, umiejętność oddziaływania na audytorium online pomogą Ci doskonalić sztukę prezentera na onlinie.

 

Dzięki udziałowi w szkoleniu, uczestnik:

  • Będzie w stanie zdefiniować czym się charakteryzuje skuteczna prezentacja, efektywne spotkanie, angażujący warsztat i przełożyć tę wiedzę na użycie praktycznych technik i narzędzi, w tym cyfrowych
  • Będzie potrafił zdiagnozować potrzeby swojej widowni / uczestników
  • Stworzy „czeklistę” pomagającą przy budowaniu agendy spotkania / planu prezentacji
  • Dobierze odpowiednią do swoich potrzeb platformę komunikacyjną i będzie potrafił korzystać z jej podstawowych funkcjonalności
  • Odpowiednio dobierze narzędzia – wizualne, językowe, cyfrowe, trenerskie – żeby stworzyć angażujące spotkanie/prezentację/szkolenie
  • Będzie świadomy swoich mocnych i słabych stron w kontekście autoprezentacji online i będzie w stanie korzystać z platform komunikacyjnych online w sposób, który wzmocni jego mocne strony

 

 

Zawartość merytoryczna warsztatu:

  • Cechy skutecznej prezentacji/spotkania – struktura, język, narzędzia, sposób komunikacji. Co jest możliwe, a co niemożliwe online?
  • Przygotowanie angażującej prezentacji/spotkania – wsparte diagnozą potrzeb widowni lub uczestników;
  • Przegląd dostępnych platform telekonferencyjnych/webinarowych i przetestowanie ich funkcjonalności oraz omówienie potencjalnych ograniczeń;
  • Narzędzia cyfrowe wzbogacające prezentacje / spotkania / warsztaty online – whiteboardy z możliwością adnotacji/chaty/udostępnianie ekranu (prezentacji, wideo, dokumentu)/breakout rooms / aplikacje do quizów, testów i ankiet, itp.;
  • Specyfika kontaktu zdalnego – ograniczenia i wymogi prowadzenia spotkań online. Wychwytywanie sygnałów z grupy, monitorowanie i utrzymywanie poziomu zaangażowania, interaktywność;
  • Bycie dobrym prowadzącym czyli „autoprezentacja” online – kadrowanie i tło / pozycja kamerki i skupienie wzroku / głos i mikrofony/odpowiednik „kontaktu wzrokowego” / gestykulacja i język ciała;
  • Skuteczne prezentowanie informacji dla różnorodnych widowni – narzędzia wizualne (grafiki i wykresy) oraz werbalne (techniki storytellingowe), techniki angażowania uczestników i „interaktywizacji” spotkań.


    Zapytaj o to szkolenie

    1

    * Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w celu odpowiedzi na przesłane zapytanie. Oświadczam, że zostałem poinformowany o tym, że podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania zapytania; administratorem danych jest firma Business Factor Joanna Malec z siedzibą przy ul. Kobierzyckiej 10, 52-315 Wrocław; oraz że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

    * - pola wymagane