Prowadzenie spotkań i prezentacji zdalnych staje się naszą rutyną. Czy jednak czujemy się w nich skutecznie i komfortowo? Świadomość percepcji w kontaktach zdalnych, znajomość odpowiednich narzędzi, umiejętność oddziaływania na audytorium online pomogą Ci doskonalić sztukę prezentera na onlinie.
Dzięki udziałowi w szkoleniu, uczestnik:
- Będzie w stanie zdefiniować czym się charakteryzuje skuteczna prezentacja, efektywne spotkanie, angażujący warsztat i przełożyć tę wiedzę na użycie praktycznych technik i narzędzi, w tym cyfrowych
- Będzie potrafił zdiagnozować potrzeby swojej widowni / uczestników
- Stworzy „czeklistę” pomagającą przy budowaniu agendy spotkania / planu prezentacji
- Dobierze odpowiednią do swoich potrzeb platformę komunikacyjną i będzie potrafił korzystać z jej podstawowych funkcjonalności
- Odpowiednio dobierze narzędzia – wizualne, językowe, cyfrowe, trenerskie – żeby stworzyć angażujące spotkanie/prezentację/szkolenie
- Będzie świadomy swoich mocnych i słabych stron w kontekście autoprezentacji online i będzie w stanie korzystać z platform komunikacyjnych online w sposób, który wzmocni jego mocne strony
Zawartość merytoryczna warsztatu:
- Cechy skutecznej prezentacji/spotkania – struktura, język, narzędzia, sposób komunikacji. Co jest możliwe, a co niemożliwe online?
- Przygotowanie angażującej prezentacji/spotkania – wsparte diagnozą potrzeb widowni lub uczestników;
- Przegląd dostępnych platform telekonferencyjnych/webinarowych i przetestowanie ich funkcjonalności oraz omówienie potencjalnych ograniczeń;
- Narzędzia cyfrowe wzbogacające prezentacje / spotkania / warsztaty online – whiteboardy z możliwością adnotacji/chaty/udostępnianie ekranu (prezentacji, wideo, dokumentu)/breakout rooms / aplikacje do quizów, testów i ankiet, itp.;
- Specyfika kontaktu zdalnego – ograniczenia i wymogi prowadzenia spotkań online. Wychwytywanie sygnałów z grupy, monitorowanie i utrzymywanie poziomu zaangażowania, interaktywność;
- Bycie dobrym prowadzącym czyli „autoprezentacja” online – kadrowanie i tło / pozycja kamerki i skupienie wzroku / głos i mikrofony/odpowiednik „kontaktu wzrokowego” / gestykulacja i język ciała;
- Skuteczne prezentowanie informacji dla różnorodnych widowni – narzędzia wizualne (grafiki i wykresy) oraz werbalne (techniki storytellingowe), techniki angażowania uczestników i „interaktywizacji” spotkań.