Trener zdalny do wszystkiego! – Transformacja sposobów pracy trenerów wewnętrznych do prowadzenia warsztatów on-line

Pandemia koronawirusa sprawia, że firmy natychmiastowo musiały przenieść swoje kluczowe operacje do świata on-line. Dostosowania się do nowych warunków zdalnych wymagają również działania szkoleniowe i rozwojowe.

Trenerzy wewnętrzni to bezcenny zasób organizacji. Także w tej transformacji ich rola jest kluczowa. Przeniesienie szkoleń wewnętrznych do on-line, bez szkody dla ich jakości i poziomu angażowania uczestnika – to sygnał wzmacniający ten nowy i konieczny trend. Widzimy w nim rozwiązanie nie tylko na czas restrykcji epidemiologicznych, ale jako strategię długoterminową, strategię zmiany myślenia o edukacji.

Pełna ścieżka składa się z sześciu czterogodzinnych sesji, wykonywanych w interwałach, z zadaniami wdrożeniowymi pomiędzy. W określonych warunkach: przy rozpoznaniu dotychczasowych doświadczeń onlinowych grupy trenerów i celów ich przystąpienia do projektu – można ilość sesji skrócić, a ścieżkę przeorganizować. Rekomendujemy jednak jej pełny rozmiar.

 

Sesja 1: „User Experience” szkolenia zdalnego. (4h)

Treścią sesji będzie realizacja modelowego modułu szkoleniowego. Jej celem:

  • przeprowadzenie uczestników przez doświadczenie szkolenia zdalnego,
  • refleksja nad odczuciami i reakcjami wywołanymi przez tę formę pracy,
  • zrozumienie, jak poszczególne narzędzia i metody mogą odbierać uczestnicy ich docelowych szkoleń .

Dzięki przejściu tego procesu uczestnicy zyskają świadomość możliwych błędów, jakie może popełnić trener w sesji zdalnej.

 

Sesja 2: Edukacja dorosłych i edukacja online w świetle aktualnych badań (4h)

Zagadnienia sesji:

  • Jak uczy się człowiek dorosły i jak korzysta z materiałów on-line.
  • Jak projektować doświadczenia użytkownika, żeby efektywnie spożytkował wiedzę ze źródeł zdalnych.
  • Co mówi aktualna wiedza i badania naukowe, o tym, jak efektywnie szkolić pracowników organizacji.
  • Trendy w szkoleniach i prognozy o przyszłości rozwoju w organizacjach – jak praktycznie z nich skorzystać?

 

Sesja 3: Action Mapping – stawianie celów i projektowanie szkoleń (4h):

Zagadnienia sesji:

  • definiowania celów szkoleniowych na trzech poziomach: wiedzy, umiejętności i postaw;
  • stawiania celów biznesowych z punktu widzenia organizacji;
  • projektowania treści z punktu widzenia pożądanych realnych zachowań uczestników szkoleń w pracy przy użyciu metody Action Mapping;
  • zarządzania trzema obszarami: zaangażowaniem/ zainteresowaniem/ zapamiętaniem – z uwzględnieniem specyfiki zdalnych metod pracy.

 

Sesja 4: Jak uczyć online? Wykorzystanie narzędzi do angażowania uczestnika (4h)

Zagadnienia sesji:

  • prowadzenie angażujących uczestnika szkoleń zdalnych;
  • jak nawiązywać budować interakcję zdalnie?
  • wdrożenie w funkcjonalności narzędzia do wideokonferencji umożliwiające trenerowi organizację ćwiczeń praktycznych: udostępnianie ekranu, chat, adnotacje i rysowanie na ekranie, tworzenie wirtualnych flipchartów, reakcje, głosowania, dzielnie na grupy;
  • organizacja wizualna pokazu slajdów pod formę zdalną.

 

Sesja 5: Blended learning jako sposób na maksymalną efektywność szkoleń (4h)

 

Zagadnienia sesji:

  • darmowe narzędzia do przygotowania interesujących materiałów szkoleniowych dla uczestników
  • blended learning – jak skutecznie łączyć formy stacjonarne i online, aby zwiększać efektywność działań szkoleniowych

 

Sesja 6: Jak prowadzić ćwiczenia warsztatowe on-line – metody i formy (4h)

 

Zagadnienia sesji:

  • umiejętność i inspiracje do pracy w podgrupach/parach podczas szkoleń i warsztatów
  • umiejętność projektowania doświadczeń/refleksji, prowadzenia dyskusji, moderowania sesji burzy mózgów i pracy indywidualnej, zawierania kontraktu, stosowania energizerów i ice breakerów, udzielania feedbacku/feedforwardu,
  • dowiedzą się, czy da się wykorzystać w online narzędzia, które do tej pory używane były offline? (np. karty Dixit, Otwarte Karty, elementy gier planszowych itd.)

 


    Zapytaj o to szkolenie

    1

    * Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w celu odpowiedzi na przesłane zapytanie. Oświadczam, że zostałem poinformowany o tym, że podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wysłania zapytania; administratorem danych jest firma Business Factor Joanna Malec z siedzibą przy ul. Kobierzyckiej 10, 52-315 Wrocław; oraz że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

    * - pola wymagane