Odpowiedzialność managerska to podejmowanie właściwych decyzji. Mówi się, że lepiej podjąć złą decyzję niż żadną. Najlepiej jednak podejmować dobre i efektywne decyzje. Jak robić to w sytuacji niepewności, w epoce VUCA – czyli w czasach. niepełnych danych, dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości i w atmosferze niepokojów w zespołach? Z pomocą, przychodzą najnowsze i praktyczne badania naukowe, które przynoszą zaktualizowaną wiedzę o tym, jak człowiek podejmuje decyzje i działa z innymi ludźmi. Większa świadomość tego, jak działa człowiek, zespoły, relacje i komunikacja pozwolą na nowo spojrzeć i interpretować, to co się wydarza – a tym samym zauważać więcej i móc korygować swoje decyzje. Suma małych zmian może dać duży efekt!
Podczas warsztatu uczestnicy:
- Dowiedzą się, jak myślimy i rozumujemy, na czym polegają błędy poznawcze, które popełniamy i jak można zaimplementować te wnioski w codziennej pracy, wobec siebie jak również swojego zespołu.
- Wezmą udział w obalaniu paru managerskich mitów – oddzielimy mity menadżerskie od faktów i podpowiemy na nowo, jak działać efektywniej.
- Zrozumieją jak popadamy w pułapki myślenia i jak emocje kształtują nasze codzienne wybory.
- Zaplanują, jak tę wiedzę zaimplementować w codziennej pracy managerskiej.
Zawartość merytoryczna warsztatu:
- Inspiracje i wyzwania współczesności – jak można z nich skorzystać w biznesie.
- Stare i nowe myślenie w ekonomii (zmiana paradygmatów);
- Zmiany wiedzy i podejścia do klienta (zmiany w podejściu do wartości);
- Zmiany podejścia w biznesie (nowe trendy, akcenty i „jaskółki”);
- VUCA i stała niepewność;
- Praktyczne wnioski dla naszego zachowania i myślenia.
- Zrozumieć siebie i innych w wielu rolach oraz jak wykorzystać tę wiedzę do skutecznego działania.
- System 1 i System 2 w myśleniu człowieka, myślenie krytyczne;
- Nawyki poznawcze i skróty myślenia oraz „pułapki myślenia (na podstawie wiedzy naukowej o psychologii człowieka i ekonomii), które zmieniają nasze postrzeganie i myślenie wpływając na nasze zachowania i działania oraz decyzje;
- Działania człowieka w warunkach niepewności – co podpowiada nauka i jak zastosować wnioski w praktyce;
- Praktyczne wnioski dla naszego zachowania i myślenia.
- Zrozumieć pracę w i z zespołem – przez zrozumienie do skuteczności.
- Syndrom „grupowego myślenia” i jak działamy w zespołach czyli „pułapki myślenia i działania” oraz błędy poznawcze,
- Praktyczne podpowiedzi z wiedzy naukowej na temat motywacji człowieka i zarządzania ludźmi;
- Widza i praktyczne podpowiedzi z badań efektywnych zespołów w największych firmach (m.in. 5 zasad norm grupowych niezbędnych dla efektywnych zespołów, pod kątem „miękkim” i efektów biznesowych);
- Praktyczne wnioski dla naszego zachowania i myślenia.