W czasie warsztatów uczestnicy przepracują następujące treści:
- Najważniejsze obszary różnic kulturowychzwiązanych ze stylem komunikacji i współpracy:
- wyznawane wartości
- praktyka realizacji zadań
- rozumienie pojęcia czasu
- dystans władzy
- kolektywizm a indywidualizm
- wyrażanie emocji
- style komunikacyjne
- Co się dzieje, jeżeli myślimy stereotypami? Czy da się tego uniknąć?
- Zapoznanie się z najczęściej popełnianymi błędami w kontakcie z innymi kulturami oraz sposobami ich unikania.
- Kompetencje językowe, niezbędne do prowadzenia komunikacji w środowisku międzynarodowym (spotkania, prezentacje, itp).
- Strategie językowe, używane w symulowanych sytuacjach, gotowe wyrażenia językowe.
- Mindful English Speaker – język angielski jako platforma porozumienia.
- E-mail jako narzędzie komunikacyjne – korespondencja biznesowa z perspektywy różnych kultur (bezpośredniość w kulturze, email jako potencjalne źródło konfliktów, język unikania konfliktów).
- Rozmowa telefoniczna z pozycji osoby dzwoniącej i odbierającej, trudna sztuka słuchania i zadawania właściwych pytań, telekonferencje międzynarodowe.
Przywództwo w organizacji wielokulturowej (moduł dla managerów)
- Różnice w postrzeganiu lidera w zależności od kultury
- Wywieranie wpływu, delegowanie, egzekwowanie zadań
- Radzenie sobie z trudnymi osobami
- Zarządzanie konfliktem
- Udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnej – jako narzędzie wpływu i skuteczności