Zadania w harmonogramie
- Wprowadzanie zadań – wykres Gantta
- Pracochłonność zadań czy czas trwania – jaką metodę szacowania wybrać
- Zadania realizowane w czasie roboczym i w czasie wolnym
- Relacje między zadaniami – tworzenie dynamicznych harmonogramów
- Ścieżka krytyczna projektu
- Tworzenie etapów projektu i grup zadań – zadania sumaryczne i punkty kontrolne
Zarządzanie czasem w harmonogramie
- Tworzenie niestandardowych kalendarzy
- Ograniczenia czasowe dla zadań
- Określanie zapasu czasu dla zadań
Zasoby w projekcie
- Rodzaje zasobów w MS Project
- Wprowadzanie zasobów do arkusza zasobów
- Określanie najważniejszych cech zasobów, stawki za wykonywaną pracę
- Określanie różnych stawek dla zasobu, uwzględnianie zmian stawek w czasie
- Przydzielanie zasobów do zadań – na co zwracać szczególną uwagę
- Równanie pracy – kluczowy element przy tworzeniu i modyfikacji harmonogramu
- Typy zadań i ich wpływ na równanie pracy
- Uwzględnianie dostępności w czasie – urlopy, święta, inny czas pracy podwykonawców
- Określanie kompetencji i umiejętności zasobów
Koszty projektu
- Rodzaje kosztów
- Koszty zadań i zasobów
- Rozkład kosztów w czasie
- Budżet projektu
Śledzenie i kontrola realizacji projektu
- Plan bazowy, czyli punkt odniesienia do analizy zgodności realizacji projektu z założeniami
- Wprowadzanie i analiza informacji rzeczywistych
- Koszty rzeczywiste projektu a koszty planowane
- Analizowanie odchyleń – odchylenia kosztów, terminów i pracy
- Porównywanie kilku wersji harmonogramu – zbieranie doświadczeń do przyszłych
- projektów
Wyszukiwanie i wyświetlanie informacji o projekcie
- Wykorzystanie dostępnych raportów i filtrów oraz tworzenie własnych
- Drukowanie wybranych informacji
Dostosowywanie programu do wygodniejszej i bardziej efektywnej pracy
- Tworzenie własnych tabel i widoków
- Tworzenie i edycja pól niestandardowych, formuły obliczeniowe i wskaźniki graficzne
- Wymiana kalendarzy, tabel i innych obiektów między plikami – korzystanie z organizatora